Round 2 Misano 07/08/2019

Тема в разделе "Blancpain GT S2", создана пользователем Anatoliy Korychev, 2 авг 2019.

*** ACC Blancpain GT S2 - Round 5 Nurburgring 28/08/2019 (Среда) ***
  1. Anatoliy Korychev
    Онлайн

    Anatoliy Korychev Команда форума GTR2 Racer Assetto Corsa Racer

    [IMG]
    [IMG]

    Дата проведения гонки - 07/08/2019 ( Среда )
    Сервер: "ISRC"
    ( круглосуточный ) ( как найти сервер )
    пароль: "pass"

    Машины -Blancpain GT
    Трасса -Misano

    Старт сессии (квалификация) - 21:00 по мск.

    Квалификация - 10 минут
    Гонка - 60 минут

    Процедура старта -короткий прогревочный круг
    Игровое время старта - 18 ч.
    Динамика времени -х3 ч.
    Трэкшн-контрол - есть
    АБС - есть
    Разрешённые помощники -автосцепление, автоматическая коробка передач
    Переключение видов камеры -свободно
    Температура воздуха и воздуха -рандом
    Погода -Random
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Штрафы на этап:

    А. Казымов: старт с последней позиции на этапе ( не выезжать в квалификации).
    В. Яковенко: старт с последней позиции на этапе ( не выезжать в квалификации).
    Д. Пименов: старт с последней позиции на этапе ( не выезжать в квалификации).
    О. Волков: проезд по питлейну на этапе в течении первых 3-х кругов гонки.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Результаты зачёта после 2 этапа:

    [IMG]
    [IMG]
    Последнее редактирование: 9 авг 2019
  2. Anatoliy Korychev
    Онлайн

    Anatoliy Korychev Команда форума GTR2 Racer Assetto Corsa Racer

    Начинаем готовится ко 2 этапу.
    В командном зачёте после 1 этапа с приличным отрывом Grazie ragazzi, так что остальным командам придётся приложить не мало усилий, чтобы подтянуться. Трек не так прост, внимательно смотрите за возможными срезками, чтобы в гонке не получить штраф от игры.

    Сервер запущен.
  3. Artur
    Оффлайн

    Artur Болельщик

  4. GidrogeN
    Оффлайн

    GidrogeN Команда форума

    ID пилота:
    168
    там же написано - сервер полон, попробуйте позже
  5. Artur
    Оффлайн

    Artur Болельщик

    это всё конечно прекрасно, но я ни в жизнь не поверю, что снг симрейсинг дошел до того, что в практике круглосуточно полный сервак. да и число 0 человек на сервере как-то смущает.
  6. GidrogeN
    Оффлайн

    GidrogeN Команда форума

    ID пилота:
    168
    может тебя просто нет в entry-листе, ты регался на чемп?
  7. Artur
    Оффлайн

    Artur Болельщик

    всё, вопрос снят, рандом не пройдёт :D
  8. Artur
    Оффлайн

    Artur Болельщик

    спасибо
  9. Maxim Shabilov
    Оффлайн

    Maxim Shabilov Болельщик

    вопрос такой - если до начала этапа ACC официально не обновится до версии 1.0.7 , то можно будет ехать на бета версии? или же сервер будет пускать только пилотов с версией 1.0.6
    и кстати, дата гонки в теме неправильная, уже август(
  10. Anatoliy Korychev
    Онлайн

    Anatoliy Korychev Команда форума GTR2 Racer Assetto Corsa Racer

    не знаю, я эти беты не пользую. А ты заходил на сервер с беткой 1.0.7 ? Так то эта бета уже кажись больше недели висит и на первом этапе она была.
    Почему дата не правильная.... всё правильно -через год и едем след этап). шучу -исправил).
  11. Johny
    Оффлайн

    Johny Просто Змей GTR2 Racer Assetto Corsa Racer

    Вчера ехали и те и эти вместе без проблем!
    Maxim Shabilov нравится это.
  12. autostyle
    Оффлайн

    autostyle Болельщик

    а как эту о7 версию запустить то?
    и бетатестером заделался и "всегда обновлять игру" стоит, а все равно 06 версия
  13. Johny
    Оффлайн

    Johny Просто Змей GTR2 Racer Assetto Corsa Racer

    Сделать это можно таким образом: в библиотеке стим правой кнопкой на игре - свойства - бета. В окне ввести код accBetaBranch и нажать кнопку. В выпадающем списке появится public_beta.
    autostyle нравится это.
  14. autostyle
    Оффлайн

    autostyle Болельщик

    о, спасибо!
  15. Maxim Shabilov
    Оффлайн

    Maxim Shabilov Болельщик

    нет, спасибо за пояснение, я ещё не пробовал бета обнову, собирался перед тренировкой на этап как раз покатать и заодно сервер тогда сразу проверю)
  16. deni80s
    Оффлайн

    deni80s Лихач

    Бету ставьте. Атака поребриков адекватнее станет. Не скажу что там по временам в сравнении с 1.0.6, но в бете 1.0.7 изменен алгоритм срабатывания ТС вроде


    Чейнджлог хотел под спойлер вставить, но не вижу на сайте такой возможности.
    Ссылка на офф. форум
    Vasiliy Yakovenko и Maxim Shabilov нравится это.
  17. Maxim Shabilov
    Оффлайн

    Maxim Shabilov Болельщик

    Да список изменений бы не помешал, а то я думаю многие не зареганы на форуме конусов как и я собственно.
    Все правки обычно читаю в стиме после офф. релиза обновы. По ощущениям какой-то кардинальной разницы между 1.0.6 и 1.0.7 не заметил, но я и Мисано катал до этого перед релизом (на версии 0.7.2) на Ниссане...а лучше, конечно же, сравнивать версии игры в идентичных условиях на одной и той же тачке на одном и том же трэке в течении короткого промежутка времени...ну либо прочитать чейнджлог))
  18. deni80s
    Оффлайн

    deni80s Лихач

    Где то читал что при обновлении сервера так же до 1.0.7 что то будет доступно из написанного, но значительно бОльшую часть можно заюзать установив бету сейчас


    Full 1.0.7 changelog:
    GENERAL:
    - CPU optimization on the game thread resulting in less CPU usage with AI.
    - Added all cars' locations to shared memory.
    - Added electronics channels to shared memory, in particular TC, TC Cut, ABS, fuel cons, engine map, exhaust temps, lights and wipers stages.
    - Added initial TrackIR plugin implementation.
    NOTE: a specific profile is required to be set up, please follow our forums for more information.

    GAMEPLAY:
    - Mid-session saving is re-enabled.
    - Added ability to save multiple games and load then individually.
    NOTE: Championship and Career can still only have a single saved instance.
    - Now save games correctly handle car damage.
    NOTE: it will only work with new saved games.
    - Fixed a bug where restarting the engine was not possible in certain cameras.
    - Fixed a bug with championship status when starting a new championship with another season in progress.
    - Fixed wrong blue flag when only one car remains on the track.
    - Reworked driver stint logic in Endurance game modes.
    - Added driving time limit per driver in Endurance game modes.
    - Added driver stint requirements per different Endurance modes as per real-life regualtions.
    - Improved AI strategy in stint-based game modes.

    AUDIO:
    - Disabled possibility to trigger the Helicam audio during intro sequence.
    - Stop&Go penalty engineer audio message.

    CONTROLLERS:
    - Mouse steering overhaul.
    - Steering linearity added to controller settings.
    - Race commands will not longer be intercepted for UI commands other than the directional pad (up, down, left and right).
    - Fixed clutch limit bug when using maximum deadzone.

    UI/HUD:
    - Added Save Game window in the main menu to load saved games.
    - Fixed chat window auto pop-in bug when receiving messages.
    - Electronics and pitstop MFD page made more compact.
    - HUD and car dash delta relinked to same source.
    - Adjusted button alignment in the Replay menu.
    - Fixed a bug where saving a setup with "/" in the file name would create a new folder.
    - Fixed a bug where controller input was lost on the leaderboard page of the career and championship.
    - Car previews now reliably load high-res textures in preview screens.
    - Small car previews now reliably load on the Special Event pages.
    - Added replay leaderboard and 'Toggle HUD' button in the replay HUD.
    - Removed redundant "Driver" button on Player page.
    - Updated UI background images and logos.
    - Championship end-page logic review.
    - Restyling of the championship and career pages.
    - Added option to scale race HUD widgets.
    NOTE: in this implementation it allows the player to resize the elements of the race HUD overall.
    - Added "Continue" button for championship weather page.
    - Added Save Replay and Save Highlights as configurable controls (the saving will have a 1-minute cooldown before allowing it again).
    - Replay HUD now allows camera cycling during free camera.
    - Disabled ideal line during replay.
    - More reliable 'stop the engine' message during pitstops.
    - Improved lapped information for realtime leaderboard when the cars are on the same lap.
    - Improved filter for gap information in the realtime leaderboard.
    - Added driver stint and remaining driving time information in the pit strategy page of the MFD.
    - MFD now displays mandatory pit stop requirements in relevant game modes on the pit strategy page.
    NOTE: it also displays whether the selected options meet the requirements and thus count towards a valid mandatory pit stop.
    NOTE: maximum driving time is the key information to follow in endurance races.
    - Added pit limiter popup display when entering the pit entry zone.
    - Added helicam and onboard cameras to the broadcasting app.

    GRAPHICS:
    - LOD adjustments on various models.
    - Wheel rim material adjustments for various cars.
    - Update to Black Falcon team liveries.
    - Potential fix for the random open-close car door animations during gameplay.
    - Fix for brake lights of hidden cars visible when limited opponents visibility is used.

    PHYSICS:
    - New 5 collision points tyre model. Tyres now "climb gradually" over kerbs, sausages, bumps both in lateral and longitudinal motion.
    Completely eliminates the "rail kerb" effect. Greatly improved behaviour over all kind of kerbs, improved precision, improved bumps absorption.
    - Tyre model improvements to better handle high load peak situations and high rolling resistance peaks.
    - Tyre model now simulates lowering of profile while the tyre flexes. Ride heights will be lower during turns.
    - Tweaks to tyre model rolling resistance model. (Fixed and speed sensitive RR variations).
    - New Traction Control operation. TC now simulates a two step operation, acting on the engine ignition timing (lowering power) and if that is not enough, cutting ignition all together as before.
    This permits the TC to have a smoother operation at the start of a slide, permitting the driver to use the slide to turn the car without extreme vibrations or engine cut.
    - New Traction Control logic. TC now takes into account the yaw acceleration, simulating gyroscope sensors as the real cars.
    As a result, even if the slide or slip of the tyres is not enough, a sudden yaw acceleration (a fast rotation of the car) will activate the TC to save the car from spinning. It also works intelligently so that it can check if the yaw rotation is under control by the driver, allow him to use the power at will.

    - Tweaks on the tyre pressure loss on rough surfaces (kerbs, off road etc).
    - Car collider tweaks for various models.
    - Fixed tyre core temps not properly saved and loaded.
    - Fixed incorrect tyre wear when restarting race after loading a saved game.
    - Tweaks to weather temperatures and sun phase.
    - Tweaks to water dissipation rates.
    - Fixed a setup bug with wet/dry setups on session changes.
    - Fixed bugs related to setup naming.
    - Fixed a bug with speed limiter status in neutral gear.

    MULTIPLAYER & RATINGS:
    - Automatic engines will start when the Pit Menu closes, so all engines should be on at the start of a formation lap.
    - Rejoining a server while disqualified is now detected in all situations, locking down the car in the pitlane (instead of doing so on the straight after the first lap).
    - "Speed up to 50kph" message will not trigger when starting in the pitlane.
    - Pit menu selections now are more adaptive, also removing the "Setup" button as spectator.
    - Entering an empty server as spectator will now properly start with the pitlane camera.
    - Slightly increased the ping limit for CP servers.
    - Fixed long formation lap to not allow waiting in the first sector. Doing so will ignore the first lap.
    - Added server health diagonistics, usable in the UI for further client updates and as admin command.
    - Added UI element (next to the tyre app) indicating server health stats, and colorful warnings for overloaded servers.
    - Replaced "result" json outputs by a new structure containing more information like track, session data, all laps and all penalties.
    - Json outputs now are also written when the session is advanced via /next command, or when the last player leaves and the server resets.
    - Fixed the "rain" and "ambient" conditions setting having little to no influence on the dynamic weather.
    - Reduced the rate of weather changes for high randomness settings.
    - Activated the entryList setting "defaultGridPosition", allowing to resume a race any time (any Q session will overwrite the positions, but P->R would not).
    - Added "dumpEntryList" flag, usable on non-public servers.
    It will save all connected cars and drivers to a entrylist.json when a Q session is finished.
    - Added admin command "/manual entrylist" to save an entrylist of the currently connected cars and drivers (on a non-public server).
    - Fixed total race time having an offset in result jsons.
    - Fixed playerIds not filled in the json results when defined by entry list.
    - Fixed car category not being configurable in every scenario (using the entry list).
    - Collisions during the race wait time won't affect the SA rating.
    - Removed randomization from "wrong tyre" warnings.
    Maxim Shabilov нравится это.
  19. deni80s
    Оффлайн

    deni80s Лихач

    Сложно не заметить изменения. Вот честно. По ффб даже можно понять что поребрики атакуются иначе.
    Допустим вот у меня на видосе момент на 8.01 где я тупо споткнулся о поребрик когда забирался на него левыми колесами. Подобные ситуации случались до 1.0.7, а вот с 1.0.7 уже проблем нет, причем на видео видно что это не самый опасный поребрик
    https://youtu.be/R-zAQvYfzgU?list=PLSct7b5lYncHglYkOv1lJfRosljx9bsvn&t=481
    Vasiliy Yakovenko и Johny нравится это.
  20. Maxim Shabilov
    Оффлайн

    Maxim Shabilov Болельщик

    а, ну да, понял) поребрики как бы меньше цепляют когда едешь параллельно ему (написано что полностью устраняет эффект рельсового бордюра). Но с него можно слететь и в бета-версии, если тачка настроена не ахти, я пока вчера не подкрутил ауди, меня скидывало при наезде левыми колёсами, но не тащило за поребриком как раньше(ok)